مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی .

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی

روش های طراحی سایت

در این مطلب در مورد طراحی سایت اختصاصی صحبت خواهیم کرد.

مرحله‌ی ۲
یادگیری CSS

هرچند HTML بسیار اساسی میباشد ولی به تنهایی نمی‌تواند ظواهر زیبایی به وب سایت بدهد و در غایت صرفا قابلیت ساخت سایتی مانند اول شیت‌ی اینترنت تاریخ را خواهد داشت، برای زیباسازی صفحه های اینترنت از تکنولوژی CSS به کارگیری می کنیم، در حالتی که دوست دارید با این گویش آشنا گردید، میتوانید به فراگیری مقدماتی گویش CSS مراجعه نمایید.

گویش سی‌اس‌اس یه خرده غامض‌خیس میباشد البته یادگیری آن‌هم نسبتا بی آلایش خواهد بود، چرا‌که هنگامی او‌لین کدهای خویش را بنویسید و ملاحظه کنید چه گونه می تواند به قشنگ شدن ظواهر وبسایتتان یاری دهد مطمئنا با عشق و علاقه و علت‌ی بیشتری آن را دنبال خواهید کرد،‌ یادگیری این بخش نیز چیزی حدود ۱ تا ۲ هفته طول خواهد کشید.

مرحله‌ی ۳
یادگیری JavaScript

تا به اینجای فعالیت شما با نصیب مهمی از موادسازنده تشکیل‌دهنده‌ی صفحه های اینترنت آشنا گردیده‌اید و می توانید با استعمال از علم خویش صفحه های نسبتا نیکی پباده سازی نمایید یا این که صفحه های وبلاگتان را به دلخواه خویش بازنویسی و فردی‌سازی نمایید، ولی در صورتیکه می خواهید تجهیزات بیشتری مانند کارتون‌‌های متعدد، تاریخ و ساعت، اسلایدر و… به تارنما خویش اضافه فرمایید مورد نیاز میباشد تا به سراغ یادگیری زبانی به اسم JavaScript بروید، در شکل عشق و علاقه بدین لهجه میتوانید یادگرفتن مفاهیم جاوا اسکریپت را مطالعه فرمائید.

برخلاف HTML و CSS که گویش‌های نماد‌گذاری بودند، جاوا اسکریپت یک گویش نرم‌افزار‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) میباشد و یادگیری آن اندکی مجال‌بر خواهد بود.
HTML , CSS, JS

هم‌فعلا شما با طرز‌ی ساخت و ساز ساختار ظاهری وبسایت (فرانت‌اند) آشنا شدید، اکنون می توانید یک طرح کلی از ایده‌ای که در رمز دارید را پیاده‌سازی و اعمال نمائید، ولی بیایید به‌دنبال مقداری بیشتر با ابزارها و تکنولوژی‌های گزینه به کارگیری در پباده سازی فرانت‌اند تارنما آشنا گردیده و ببینیم طراحان فن‌ای چه گونه ظواهر وب سایت را مهیا می‌نمایند، قبل از آن ما یحتاج میباشد با یک سری اصطلاح آشنا شویم.
قاب‌ورک (Framework) چه است؟

کادر‌ورک (Framework) یا این که “چهارچوب” در اصطلاح گروه‌ای فراهم از کلاس‌ها، کدها و توابع اپ‌نویسی میباشد که در قالب یک پکیج ارائه می‌گردد و در پباده سازی پروژه‌های قابل انعطاف‌افزاری به یاری نرم‌افزار‌نویسان می آید.

در واقعیت وقتی که شما از قاب‌ورک‌ها به کارگیری می کنید کدها از پیشین نوشته‌گردیده و مهیا میباشند و فقط کافیست طبق مقررات خاصی (دایکیومنت‌های آن کادر‌ورک) کدها را در کنار هم قرار داده و از آنها استعمال فرمائید.

معمولا در مراحل پباده سازی پروژه‌هایی در سطح استاندارد برای ارتقا سرعت و افزایش عملکرد عمل از کادر‌ورک‌ها استعمال میکنیم، از پر اسم و رسم‌ترین قاب‌ورک‌های مرتبط با HTML و CSS می‌اقتدار به بوت‌استرپ (Bootstrap) اشاره نمود.
قاب‌ورک بوت‌استرپ

با استفاه از قاب‌ورک‌های مهیا می توانید تخت‌گاز کدهای خویش را گسترش داده و یک برگه‌ی اینترنت را ساخت و ساز نمائید، دیدنی میباشد بدانید اشخاص رشته‌ای فقط در تعدادی ساعت ظواهر کلی یک تارنما را با استعمال از کادر‌ورک‌های جان دار پباده سازی و پیاده‌سازی می‌نمایند!

اکیدا به شما سفارش می کنیم چنانچه جدید‌عمل می باشید به هیچ‌وجه سمت به کار گیری از قاب‌ورک‌های فراهم نروید، چراکه برای استعمال از آنان نیز می بایست در صدر با اصول کلی فعالیت آشنا باشید، استعمال از قاب‌ورک‌ها در اولِ دستور خیر‌فقط منجر سردرگمی بیشتر شما شود بلکه بازدارنده از یادگیری درست‌تان نیز می‌گردد، بعداز اینکه اصول کلی عمل با HTML و CSS را فرا گرفتید می توانید به سراغ یادگیری یک کادر‌ورک رفته و در آن مهارت پیدا فرمایید.

اما در شرایطی‌که قصد ساخت یک وب سایت منحصر به فرد را دارید به کار گیری از کادر‌ورک‌ها چندان سفارش نمی شود، چراکه اشخاص متعددی از آنان استعمال می‌نمایند و همین مورد منجر تولید وبسایت‌هایی با ظواهر یکنواخت و تکراری در فضای اینترنت گردیده‌است.


برچسب: طراحی سایت اختصاصی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۲:۴۹ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)