مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی .

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی

یادگیری زبان CSS

با استعمال از لهجه HTML شما صرفا توانمند به ساختن ساختار طراحی سایت اختصاصی و چهارچوب کلی کاغذ اینترنت خواهید بود، ولی این مسلما این صفحه ها ظواهر استفاده کننده پسندی نخواهند داشت. چون هنگامی که برای ساخت‌و‌ساز این صفحه های اینترنت تنها از گویش HTML به کارگیری می کنید، دسترسی شما به تعداد محدودی از موادتشکیل دهنده تعریف و تمجید گردیده در گویش HTML محصور میگردد. پس نیاز به ابزار و یا این که به عبارت بهتر زبانی دیگری خواهید داشت تا ضعف‌های گویش HTML را پوشش دهد. زبانی که به خواسته قشنگ سازی و فرم دهی به صفحه های اینترنت استعمال میگردد، CSS اسم دارااست.

دو‌مین گام برای هر که قصد دارااست به ساخت سایت بپردازد، CSS میباشد. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets و در معنای "شیت‌های آبشاری" میباشد. این لهجه مانند HTML یک لهجه نماد‌ گذاری میباشد که اذن میدهد ساختار صفحه های اینترنت را از دکوراسیون عنصرها گرفته تا تغییر تحول رنگ‌بندی و فونت‌ها صورت دهید. به یاری CSS میتوانید خصوصیاتی مثل رنگ‌ها، فونت‌ها، بعدها، سایزها، روش چینش موادسازنده و غیره را در صفحه های اینترنت معلوم نمائید. در صورتی‌که می خواهید با این گویش کاربردی در دنیای اینترنت بیشتر آشنا گردید، به مطالعه مقاله تحت بپردازید.
قدم سوم : یادگیری لهجه جاوا اسکریپت

هنگامی که به گویش‌های HTML و CSS مسلط شدید، می توانید صفحه های اینترنت ایستا (Static) را پباده سازی فرمایید. ولی امروزه کمتر سایتی را میتوانید پیدا فرمایید که ایستا باشد. چون یوزرها در ادامه وبسایت‌های تعاملی و داینامیک می باشند و دوست دارا‌هستند از تجهیزات گوناگون آنها به کارگیری نمایند. پویا کردن تارنما‌ها احساس بهتری از تجربه کاربری را در بازدیدکنندگان و یوزرها ساخت‌و‌ساز می‌نماید.

یکی‌از دوستداشتنی‌ترین گویش‌های اپ نویسی که برای پویا کردن وبسایت‌ها استعمال می شود، جاوا اسکریپت میباشد. جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا، داینامیک، مبنی بر شی و تفسیری میباشد که از روش‌های متفاوت نرم‌افزار نویسی پشتیبانی می‌نماید.

سو‌مین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح اینترنت، یادگیری و اشراف بر گویش جاوا اسکریپت میباشد. این گویش از نگاه محبوبیت و کاربرد پرورش بسیار بالایی دارااست و از آن می‌اقتدار برای اپ نویسی سمت سرور (Server Side)، نرم افزار‌های گوشی، بازی و نرم افزار‌های دسکتاپ بهره برد. براین اساس می‌قدرت چنین برداشت کرد که گویش اپ نویسی جاوا اسکریپت ، یک گویش همگی حرفه رقیب میباشد.


برچسب: طراحی سایت اختصاصی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۱:۰۴ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده