مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی .

مرجع رسمی مقالات طراحی سایت اختصاصی

تفاوت طراحی گرافیک و طراحی رابط کاربری چیست ؟

به جهت وجود واژه طراح یا این که پباده سازی، بعضی وقتها رابط کاربری طراحی سایت اختصاصی زیرمجموعه هنر و طراحی صفحه قرار میگیرد. مطرح ترین دانشکده‌های عالم، برای مثال ام آی تی، پباده سازی رابط کاربری را در شاخه علم ها کامپیوتر ارائه می‌نمایند.

هم اکنون بایستی ببینیم تفاوت پباده سازی گرافیک یا این که پباده سازی بصری Visual Design با پباده سازی UI چه می‌باشد و چرا نمی‌اقتدار آن را زیرشاخه هنر پباده سازی دانست؟

هر که رابط کاربری پباده سازی می‌نماید، می بایست با اصول گرافیک شناخت داشته باشد. با این درحال حاضر، مقصود مهم‌اش پباده سازی یک برنامه یا این که یک و وب سایت خوشگل وجود ندارد. بلکه میخواهد محصولی پباده سازی نماید که یوزرها بتوانند به سادگی از آن استعمال نمایند و به مقصود خویش برسند.

در واقعیت طراح UI از اصول گرافیک و زیبایی‌شناسی در راستای ساخت‌و‌ساز کاربری سهل به کار گیری می‌نماید. برای مثال برای این که یک مورد به راحتی در معرض روئت کرد یوزرها قرار بگیرد، از یک رنگ خاص در پباده سازی آن استعمال می‌نماید.

برای پر‌نور‌خیس شدن قضیه، وبسایت‌هایی را به خاطر بیاورید که ظواهر خوب و کاربری بد دارا‌هستند. از جمله وبسایت‌هایی با رنگ‌بندی قشنگ که پباده سازی منوی آنان بغرنج میباشد. برای کشف کردن یک گزینه خاص یوزرها را بدون چاره به زدن یک سری کلیک می‌نمایند یا این که منجر سردرگمی آنها می گردند.

پباده سازی گرافیک خوب یعنی وبسایت یا این که اپلیکیشن بایستی خوشگل باشد، پباده سازی UI خوب یعنی عمل با اپلیکیشن می بایست معمولی باشد.
اصول پباده سازی کاربری یا این که UI چه می باشد ؟


پیش از این که به فرآیند پباده سازی UI بپردازیم، می بایست ببینیم اصول اول UI چه است . اصولی که یک طراح فن‌ای هنگام اجرای پروژه آن‌ها‌را در ذهن دارااست و رعایت می‌نماید.

پنج اصل مهم پباده سازی رابط کاربری یا این که UI از این قرارند:


برچسب: طراحی سایت اختصاصی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۲:۵۳ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)